Fandom

Star Trek en català Wiki

Federació Unida de Planetes

177pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Federació Unida de Planetes
FUP.jpg
Forma de governDemocràcia
Document de fundacióCarta Magna de la Federació
ConstitucióSet garanties
Cap d'estatPresident de la Federació
Cap de governPresident de la Federació
Comandant en capAlt comandament de la Flota Esteŀlar
Autoritat judicialSuprema cort de la Federació
Òrgan executiuPresidència de la Federació
Òrgan legislatiuConsell de la Federació
CapitalPlaneta Terra, París (legislativa)
i San Francisco (administrativa)
Llengua oficialTotes, gràcies al traductor universal
MonedaNo hi ha
Cos religiósEstat secular
Festa nacionalDia de la fundació de la Federació
Format deCoalició de planetes
Data de formació 2161
AliatsKlingons, Bajorans
EnemicsRomulans, Cardassians,
Borgs, Domini, Espècie 8472

La Federació Unida de Planetes, coneguda també com la FPU o senzillament la Federació, es un Estat interplanetari fictici de l'univers de Star Trek fundat el 2161 per les espècies: humana, vulcaniana, andoriana i teŀlarita.

La Federació, com el seu nom indica, és un Estat federal de més de 150 planetes membres i milers de colònies que, segons el capità Jean-Luc Picard en la peŀlícula Star Trek VIII: Primer contacte, s'estén per més de 8000 anys llum en la galàxia Via Làctia. Bàsicament és una de les grans potències de la galàxia, sobretot al quadrant alfa.

El seu sistema de govern és democràtic, amb un poder legislatiu conegut com el Consell de la Federació amb un representant de cada planeta federal, la seu del qual es troba a San Francisco, Estats Units (la Terra). El poder executiu ho exerceix el President de la Federació, electe pel Consell, la seu del qual es troba en el Palau de la Concòrdia a París, França (la Terra). També existeix un poder judicial denominat la Suprema Cort de la Federació. Les forces armades s'aglutinen a la Flota Esteŀlar, que compleix el rol d'agència militar, científica i d'exploració.

La carta fonamental d'aquest Estat es denomina la Carta de la Federació que, segons s'indica en diversos capítols, és similar a la Carta Magna de les Nacions Unides, encara que en Picard es refereixi a aquesta com la Constitució. La Carta de la Federació inclou les denominades "Set Garanties" similars a les cinquanta esmenes de la Constitució dels Estats Units.

Hi ha diversos requisits per a ser membre de la Federació, incloent l'abolició de qualsevol sistema de castes, manipulació genètica amb fins bèŀliques o tracte cruel contra la població, o manca de drets civils dintre de l'Estat. Encara que és recomanat, no és requisit que el planeta que ingressi aquest completament unificat i la Federació pot admetre planetes els governs dels quals no administrin la totalitat del territori planetari, és a dir, on no hi hagi una unificació mundial.

La Federació és aliada militar de l'Imperi Klingon durant la major part de la seva història, encara que van ser enemics durant un temps. Malgrat això, la Federació ha sostingut violentes guerres i conflictes bèŀlics amb gairebé totes les altres potències galàctiques com el Imperi Romulà, la Unió Cardassiana, l'Aliança Ferengi i el Domini.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori