Fandom

Star Trek en català Wiki

Motor de corbatura

177pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Wormhole travel as envisioned by Les Bossinas for NASA.jpg

Imatge d'una nau estel·lar viatjant a l'hiperespai.

A Star Trek, el motor de corbatura (warp drive en anglès) o propulsió per corbatura, també conegut com impuls de deformació o de distorsió és una forma de propulsió superluminal. Aquest motor permet propulsar una nau espacial a una velocitat equivalent a diversos múltiples de la velocitat de la llum, mentre s'eviten els problemes associats amb la dilatació relativista del temps. Aquest tipus de propulsió es basa en corbar, o distorsionar, l'espai-temps permeten a la nau apropar al punt de destí. El motor de corbatura no permet, ni és capaç de generar, un viatge instantani entre dos punts a una velocitat infinita, tal com ha estat suggerit, en altres obres de ciència ficció o en alguns capítols de Star Trek: La sèrie original o de Star Trek: Voyager, en les que s'utilitzen tecnologies teòriques com el "hipermotor" o "motors de salt". Una diferència entre la propulsió a corbatura i l'ús del hiperespai és que a la propulsió de corbatura, la nau no entra en un univers (o dimensió) diferent, simplement es crea, al voltant de la nau, una petita "bombolla" (bombolla "Warp") a l'espai-temps on es generen distorsions de l'espai-temps per a que la bombolla es "s'allunyi" del punt d'origen i es "s'aproximi" al seu destí. Les distorsions generades serien d'expansió darrere de la bombolla (allunyant de l'origen) i distorsions de contracció davant de la bombolla (apropant a la destinació). La bombolla Warp es situaria en una de les distorsions de l'espai-temps sobre la qual "cavalcaria" de forma anàloga a com els surfistes ho fan sobre una ona de mar.

Velocitat de corbatura Edit

La unitat emprada amb la velocitat de corbatura és el factor de corbatura ("warp factor"). L'equivalència entre factors de corbatura obtinguts pels reactors de corbatura i velocitats mesurades en múltiples de la velocitat de la llum és en certa manera ambigua.

Els factors de corbatura s'obtenen mitjançant l'aplicació de la fórmula cúbica:

s(w) = w^3c

on w és el factor de corbatura, s(w) és la velocitat mesura en l'espai normal i c és la velocitat de la llum. Segons aquesta fórmula, "factor 1" és equivalent a la velocitat de la llum, "factor 2" equival a 8 vegades la velocitat de la llum, "factor 3" equival a 27 vegades la velocitat de la llum, etc.

Taula d'equivalències Factor curvatura i velocitat de la llum.
Fact. corbaturaVelocitat equivalent (múltiples de c)Temps necessari per recórrer 1 parsec (en dies)
111189,9
28148,74
32744,07
46418,59
51259,52
62165,51
73433,47
85122,32
97291,63
9,5857,3751,39
9,975992,5191,2
1010001

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori