Fandom

Star Trek en català Wiki

Pessic vulcanià

177pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

PessicVulcanià.jpg

El pessic vulcanià s'aplica a una zona circumdant al quàdriceps.

El pessic vulcanià és una tècnica usada pels vulcanians per deixar inconscient a altres espècies, pessigant la base del coll de la víctima amb els 4 dits i el polze. Normalment, això es fa amb altres humanoides, encara que en almenys una ocasió, l'Spock el va utilitzar amb un ésser semblant a un cavall [1].

És evident que els vulcanians en general dominen la tècnica. No obstant persones d'altres espècies també la poden aprendre (almenys aquells que han tingut una fusió mental). En Jonathan Archer i en Jean-Luc Picard, són dos humans que han dominat aquesta tècnica.[2] L'androide Data també té la capacitat d'utilitzar el pessic vulcanià. Una vegada es veu com un teŀlarita també és capaç d'utilitzar el pessic vulcanià.[3] En Leonard McCoy també va intentar d'aprendre la tècnica quan tenir la katra (l'ànima) de l'Spock però per motius desconegut no ho va aconseguir.[4] L'Spock va comentar que ell va intentar ensenyar-li la tècnica al capità Kirk, però les seves intencions didàctiques fracassen ja que no ha tingut cap fusió mental.

Una conjectura és que, a causa de la naturalesa telepàtica dels vulcanians, i al gran control que exerceixen sobre els seus propis cossos, tenen l'habilitat d'enviar una "descàrrega d'energia" que sobrecàrrega el sistema nerviós, deixant inconscient la víctima, encara que cal assenyalar que el pessic no funciona amb totes les espècies.

Realment Edit

L'actor que va interpretar a l'Spock, Leonard Nimoy inventà la maniobra en els començaments de la sèrie original de Star Trek. En un guió per un episodi es requeria que Spock pegués a un altre personatge amb la culata de la pistola, però creia que això contradeia la naturalesa sobre-racional de l'Spock (i els vulcanians), per la qual cosa Nimoy va sortir amb aquesta alternativa.

Mai s'ha aclarit de forma explícita de quina manera actua el pessic vulcanià. A través dels anys, els fanàtics i escriptors de les sèries de Star Trek han elaborat nombroses hipòtesis al respecte.

Referències Edit

  1. Star Trek V: L'última frontera
  2. Capítol 9 de la quarta temporada de Star Trek: Enterprise (Kir’Shara)
  3. Capítol 16 de la tercera temporada de Star Trek: La sèrie original (Qui déu destrueixi)
  4. Star Trek III: A la recerca d'en Spock

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori