Fandom

Star Trek en català Wiki

Planeta de classe M

177pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Terra.jpg

La Terra, és un exemple de planeta de classe M.

Els planetes de classe M aquells planetes que poden ostentar vida per organismes humanoides.

Les seves atmosferes comprenen nitrogen i oxigen, i tenen una abundància d'aigua en estat líquid necessari per a la vida basada en carboni d'existir. Aquests planetes sustenten vida animal, vegetal i a vegades éssers inteŀligents. La Terra és un exemple d'un planeta de classe M, altres planetes de classe M que apareixen al llarg de la franquícia inclouen Vulcà, Cardàssia, Bajor, Betazed, Ròmul, i Kronos.

El nom ve d'una nomenclatura vulcaniana, classe Minshara, que és el nom que ells designaven aquests planetes al segle XXII. D'aquí han agafat la M a la Federació.

Altres classificacions planetàries Edit

Classes A, B i C
Típicament planetes petits i joves, la classe depèn de l'edat i solidesa dels seus nuclis.
Classe D
Els objectes classe D són planetoides com asteroides sobre algunes llunes. Regula, el lloc subterrani de la segona etapa de l'experiment Gènesi, és un planetoide classe D.[1] L'USS Voyager també troba planetes classe D al Quadrant Delta.[2]
Classes E, F i G
Típicament planetes proto-terrestres, la classe depèn de l'edat i solidesa dels seus nuclis
Classe H
Els planetes d'aquesta classe aón inhòspits planetes desèrtics. El planeta Tau Cygna V visitat per l'USS Enterprise (NCC-1701-D) va ser designat com un món classe H.[3]
Classe I
Gegant gasós, més grans que un Classe J però més petits que un Classe S i o Classe T.
Classes J i T
Planetes que son gegants gasosos. Els Classe J són més petits que els de classe T, que al seu torn són considerats gegants gasosos súper o ultra. Una vegada la USS Defiant entra a l'atmosfera d'un gegant gasós Classe J per rescatar la tripulació d'una nau Karemmana atacada pels Jem'Hadar.[4] L'USS Voyager troba un súper gegant Classe T en el Quadrant Delta amb anells radiogènics.[5]
Classe K
Els planetes d'aquesta classe són mons desolats sense vida nativa. No obstant això, a través de la terraformació, ells poden ser convertits en mons Classe M. El planeta Mudd va ser designat com un Classe K.[6]
Classe L
Els planetes d'aquesta classe són mons tot just habitables amb primitius ecosistemes. Una vegada el planeta indri VIII és indicat en un diàleg com un Classe L.[7] El planeta en què Amelia Earhart i altres estan extraviats és un planeta Classe L amb una atmosfera d'oxigen-argó[8], i el planeta en el qual el transbordador de la B'Elanna Torres s'estavella és descrit com un planeta Classe L, suportant vida humanoide de l'Edat del bronze.[9] En Quark i l'Odo s'estavellen en un planeta desolat Classe L.[10]
Classe N
Els planetes d'aquesta classe tenen un ambient de reducció-oxidació i són estèrils i rocosos amb temperatures superficials extremadament altes causades per una gruixuda atmosfera contenint diòxid de carboni i sulfurs corrosius. Una vegada ambients de Classe N van ser esmentats com a llocs ideals per usar explosius lliures d'oxidació.[11]
Classes O i P
Planetes coberts gairebé del tot amb aigua com el planeta Pacífica (Classe O), o d'aigua gelada (Classe P).
Classe Q
Planetes amb ambients canviants contínuament causat per òrbites peculiars, una òrbita al voltant d'una estrella de potència variable, o algun altre factor que causa que les condicions canviïn dràsticament en el temps.
Classe R
Un cos planetari errant que no òrbita una estrella sinó que deriva lliurement en l'espai.
Clase S
Una classe de gegant gasós més petit que un Classe T i el següent en grandària a un classe I.
Classe Y
Aquests planetes són referits com mons Dimonis, on les condicions de la superfície no n'hi ha en cap de les altres categories reconegudes. Tals mons són usualment hostils i letals a la vida humanoide. Si la vida es desenvolupa en aquests mons, ella pren estranyes formes, com vidres o roques vivents, estats físics líquids o gasosos, o incorporis, estats basats en dimensions o energia. Exemples de planetes Classe Y Dimonis inclouen Tholia (planeta dels tholians), el món natal dels incorporis Medusans i el planeta de las Sang de plata descobert per l'USS Voyager al Quadrant Delta.[12]
Classes X i Z
Reservat per a altres designacions de planetes Dimonis.

Referències Edit

  1. Star Trek II: La còlera d'en Khan
  2. Capítol 9 de la primera temporada i 13 de la cinquena temporada de Star Trek: Voyager (Emanacions i La gravetat)
  3. Capítol 2 de la tercera temporada de Star Trek: La nova generació (Dots de comandament)
  4. Capítol 7 de la quarta temporada de Star Trek: Espai profund 9 (Una nau espacial enderrocada)
  5. Capítol 20 de la sisena temporada de Star Trek: Voyager (Bon pastor)
  6. Capítol 12 de la segona temporada de Star Trek: La sèrie original (Mudd I)
  7. Capítol 20 de la sisena temporada de Star Trek: La nova generació (La recerca)
  8. Primer capítol de la segona temporada de Star Trek: Voyager (Els 37's)
  9. Capítol 26 de la sisena temporada de Star Trek: Voyager (La musa)
  10. Capítol 9 de la cinquena temporada de Star Trek: Espai profund 9 (L'ascens)
  11. Capítol 17 de la quarta temporada de Star Trek: La nova generació (Terrors nocturns)
  12. Capítol 24 de la quarta temporada i 18 de la cinquena temporada de Star Trek: Voyager (Dimoni i El camí a l'oblit)

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori