Fandom

Star Trek en català Wiki

Star Trek I: La peŀlícula

177pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Star Trek I: La peŀlícula (Star Trek I: The Motion Picture en anglès) és una peŀlícula que es va estrenar als Estats Units el 7 de desembre del 1979. Va ser la primera peŀlícula basada en la sèrie de televisió Star Trek, dirigida per Robert Wise, amb William Shatner com el capità James T. Kirk i Leonard Nimoy com el comandant Spock.

Argument Edit

La trama de la peŀlícula és més un reflex del que pot fer el temor del ser humà davant el desconegut, en ella s'observa la lluita entre la raó i els sentiments, i també per entendre l'Univers, del com la major part ens és desconegut. La història es realitza sota un viatge especial de la nau USS Enterprise (NCC-1701), comandada de manera circumstancial pel comandant Kirk es dirigeix al centre d'una força desconeguda que es dirigeix a la Terra.

En una mostra de la capacitat d'adaptació humana, la nau sota totes les seves defenses davant el fenomen, el que li permet l'entrada al seu centre mateix, just per a trobés amb una inteŀigència dipositada en una nau que prové del Segle XX, la Voyager 6. Aquesta nau avariada va ser trobada durant el seu viatge per l'Univers, per una civilització de màquines inteŀligents que la reparen i la doten de la capacitat d'"aprendre tot el que és possible aprendre" i retornar-se-la al seu creador.

L'entitat autoanomenada V’Ger, es comunica amb les unitats de carboni (humans) que es troben en l'Enterprise, a fi de comprendre les seves intencions. La història revela la disputa entre l'almirall Kirk (l'anterior comandant de la nau) i el comandant actual de la nau, en un intent per demostrar qui dels dos pot prendre les millors decisions davant l'esdeveniment.

També entren en joc l'amor entre el comandant Willar Decker i la Tinent Ilia. Tota l'amenaça acaba al revelar-li a V'Ger la seva procedència humana. En l'escena final s'observa com V'Ger, que ha pres la forma humana de la tinent Ilia es fon amb el capità Willar Decker en una forma elevada d'existència, evitant així la destrucció de la Terra.

La peŀlícula se situa l'any 2271, a la data esteŀlar: 7412.6.

Llista de personatges Edit

Personatge Actor/actriu Raça Rang
James T. Kirk William Shatner Humà Almirall
Spock Leonard Nimoy ½ vulcanià ½ humà Comandant
Dr. Leonard McCoy DeForest Kelley Humà Comandant
Montgomery Scott 'Scotty' James Doohan Humà Comandant
Hikaru Sulu George Takei Humà Tinent comandant
Nyota Uhura Nichelle Nichols Humana Tinent
Pavel Chekov Walter Koenig Humà Tinent
Christine Chapel Majel Barrett Humana Tinent
Janice Rand Grace Lee Whitney Humana Cap de Transport
Ilia Persis Khambatta Deltana Tinent
Willard Decker Stephen Collins Humà Capità/Comandant
Nom desconegut Mark Lenard Klingon Capità de l'IKS Amar

Enllaços externs Edit

Peŀlícules Edit

Peŀlícula actual Peŀlícula següent
Star Trek I: La peŀlícula Star Trek II: La còlera d'en Khan

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori